MARZEC U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
- Cele ogólne:
- Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
- Kształtowanie u dzieci rozumowania przyczynowo-skutkowego; ustalanie czynności gwarantujących osiągnięcie celu, a potem szeregu czynności, które do niego prowadzą.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
- Wspomaganie dzieci w próbach rozpoznawania swoich odczuć, nastrojów emocji.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej plastycznej.
- Zachęcanie do pozbywania się lęku przed wyrażaniem własnego zdania, które może się różnić od opinii pozostałych uczestników rozmowy.
- Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
- Cele ogólne:
- Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
- Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
- Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
- Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
- Cele ogólne:
- Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich.
- Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
- Wspomaganie dzieci w rozwoju wrażliwości słuchowej.
- Budzenie zainteresowania różnymi źródłami informacji, zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii i wniosków z podawaniem odpowiednich argumentów.
- Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.
- Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
- Cele ogólne:
- Wspomaganie dzieci w coraz lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
- Pomaganie w zrozumieniu istoty pomiaru długości; wdrażanie do uważnego i dokładnego wykonywania pomiarów, zwłaszcza długości.
- Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom polisensoryczne poznawanie rzeczywistości.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat utworów literackich (zachęcanie do prób charakterystyki i oceny postępowania bohaterów).
- Wspieranie dzieci w rozwoju społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia relaksacyjne w grupach i w parach.
- Przygotowanie do nauki pisania – usprawnianie współpracy ręki i oka.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci, wdrażanie do znoszenia porażki.
- Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
- Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
- Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
LUTY U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Zima to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
- Cele ogólne:
- Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
- Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
- Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
- Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.
- Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy.
- Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep).
- Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych.
- Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania, a także rozdzielania po kilka.
- Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru.
- Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.
- Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
- Cele ogólne:
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
- Umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
- Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
- Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
- Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
- Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
- Cele ogólne:
- Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
- Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
- Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.
STYCZEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
- Cele ogólne:
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form jej wyrazu (muzyka, plastyka, taniec).
- Wdrażanie dzieci do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego.
- Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu).
- Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji.
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
- Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne.
- Umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac.
- Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
- Cele ogólne:
- Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury.
- Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie).
- Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką).
- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych.
- Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
- Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
- Cele ogólne:
- Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków.
- Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski.
- Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami).
- Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku.
- Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością.
- O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby).
- Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu).
- Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych).
- Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania.
- Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.
- GRUDZIEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł
- Cele ogólne:
- Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian odwracalnych i nieodwracalnych przez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację.
- Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku.
- Tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym – zwrócenie uwagi na estetykę wykonywanych prac oraz sprzątnięcie swojego miejsca pracy.
- Budzenie zainteresowania różnymi środkami przekazu i zdobywania informacji (telewizja, radio, encyklopedia, książki, czasopisma).
- Wspomaganie dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji przez oglądanie i porównywanie obiektów.
- Uświadomienie dzieciom, że zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt, zapoznanie z gatunkami i zwyczajami ptaków zimujących w Polsce oraz z różnymi sposobami zabezpieczania roślin oraz dokarmiania zwierząt.
- Rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
- Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi.
- Rozwijanie słuchu oraz usprawnianie aparatu artykulacyjnego przez ćwiczenia ortofoniczne na trudniejszych spółgłoskach i grupach spółgłoskowych.
- Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych.
- Zachęcanie dzieci do odgrywania scenek dramowych (tworzenie sytuacji edukacyjnych pomagających dzieciom zrozumieć umowną rolę rekwizytu i posługiwać się nim w zabawach teatralnych i odgrywanych scenkach).
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania przez wspólne wykonywanie określonych prac (sprzątanie po posiłkach, porządkowanie półek itd.).
- Usprawnianie precyzji w zakresie motoryki małej przez zajęcia plastyczne i konstrukcyjne.
- Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej. Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni według podanej instrukcji.
- W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie (rozwijanie w dzieciach potrzeby szanowania zwyczajów religijnych i ludowych kultywowanych w Polsce oraz uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie i różnicowanie potrzeb materialnych i niematerialnych).
- Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym, składniowym i logicznym.
- Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej przez wykonywanie papierowych składanek.
- Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek z uwzględnieniem rytmu, tempa muzycznego, wysokości dźwięku oraz zmiany dynamiki muzyki.
- Budzenie poczucia estetyki podczas tworzenia sztuki użytkowej (komponowania ozdób świątecznych z różnych materiałów).
- Rozwijanie pamięci przez uczenie się tekstów na pamięć (z uwzględnieniem rozumienia ich treści, przekazu i walorów literackich).
LISTOPAD U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
- Cele ogólne:
- Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym.
- Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych.
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości).
- Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności.
- Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
- Cele ogólne:
- Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu.
- Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych.
- Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych.
- Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole.
- Wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną, a potem jeszcze na inną.
- Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
- Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
- Cele ogólne:
- Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym).
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji.
- Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody.
- Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń.
- Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki).
- Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
- Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
- Cele ogólne:
- Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych.
- Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie.
- Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny).
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play).
- Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania.
- Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych.
- Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.
Religia – dotyczy grupy III Koszałki – Opałki
Informujemy, że od piątku 16.10.2020 r. rozpoczynają się w przedszkolu zajęcia z religii. Odbywać się będą w środy i piątki od 13:00 do 13:30. Dzieci przebywające w przedszkolu do godz. 13:00, a chcące uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o odbieranie w środę i w piątek o godz. 13:30.
PAŹDZIERNIK U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Cele ogólne:
- Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat owoców).
- Kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka.
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych (uwrażliwienie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami).
- Kształtowanie aspektu liczby naturalnej.
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno-kulturalnych.
- Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Cele ogólne:
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
- Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu,
- Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników).
- Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.
- Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Cele ogólne:
- Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą Obserwację oraz zabawy badawcze.
- Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej.
- Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną.
- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.
- Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Cele ogólne:
- Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami).
- Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole.
- Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie rozumowania drogą analogii.
- Zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych (rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).
WRZESIEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
- Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.
- Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z otoczeniem przedszkolnym, innymi przedszkolakami oraz z Kajtkiem (bohaterem „Książki pięciolatka”).
- Włączanie w życie grupy dzieci, które po raz pierwszy przyszły do przedszkola – okazywanie troski, opiekuńczości.
- Poznawanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w sali, na podwórku, w szatni itp.).
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania umów zawartych w „Kodeksie Przedszkolaka”.
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji przestrzennej.
- Pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia rytmiczno-muzyczne.
- W moim domu nie nudzi się nikomu.
- Cele ogólne:
- Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziny w życiu człowieka, budzenie szacunku i przynależności do tej grupy społecznej, rozwijanie gotowości do niesienia pomocy i służenia innym, kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych (znajomych i obcych).
- Wzmacnianie w dzieciach wiary we własne możliwości i umiejętności przez tworzenie okazji do radosnego wykonywania samodzielnych działań, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z radością sukcesu i goryczą porażki.
- Rozwijanie u dzieci zdolności do skupiania uwagi i uważnego słuchania bajek i opowiadań oraz wypowiadania się na różne sposoby.
- Kształtowanie umiejętności konstruowania prostych gier – opowiadań oraz formułowania i kodowania umów w sposób czytelny dla innych.
- Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Cele ogólne:
- Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat ruchu drogowego oraz bogacenie słownictwa w tym zakresie, wspieranie ich w uczeniu się prawidłowych zachowań i postaw związanych z bezpiecznym poruszaniem się na drogach oraz w przewidywaniu skutków i konsekwencji różnych działań.
- Organizowanie zabaw plastycznych i konstrukcyjnych wspomagających sprawność ruchową oraz koordynację ręki i oka.
- Wspomaganie rozwoju myślenia dzieci w zakresie porównywania i liczenia.
- Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
- Cele ogólne:
- Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych: mycie rąk, twarzy, zębów.
- Tworzenie warunków do wielozmysłowego poznawania rzeczywistości przez zabawy badawcze.
- Wspomaganie dzieci w rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego i przewidywaniu następstw (różnicowanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych).
- Wdrażanie dzieci do słownego formułowania przemyśleń oraz rozwijanie ich wymowy przez ćwiczenia oddechowe i fonacyjne.
- Wdrażanie dzieci do wychwytywania regularności, powtarzanie i kontynuowanie rytmów,
- Kształtowanie nawyku utrzymywania ładu i porządku w miejscu zabawy i pracy. Dbałość o zachowanie czystości .
- Przezwyciężanie uczucia lęku przed lekarzem, w szczególności stomatologiem.
- Zwracanie uwagi na humor zawarty w tekstach literackich dla dzieci.