Koszałki-Opałki

MARZEC U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
  • Cele ogólne:
  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  •  Kształtowanie u dzieci rozumowania przyczynowo-skutkowego; ustalanie czynności gwarantujących osiągnięcie celu, a potem szeregu czynności, które do niego prowadzą.
  •  Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
  • Wspomaganie dzieci w próbach rozpoznawania swoich odczuć, nastrojów emocji.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej plastycznej.
  • Zachęcanie do pozbywania się lęku przed wyrażaniem własnego zdania, które może się różnić od opinii pozostałych uczestników rozmowy.
  • Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
  • Cele ogólne:
  • Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
  •  Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
  •  Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  •  Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
  • Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami. 
  • Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
  • Cele ogólne:
  •  Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich.
  •  Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju wrażliwości słuchowej.
  •  Budzenie zainteresowania różnymi źródłami informacji, zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu.
  •  Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii i wniosków z podawaniem odpowiednich argumentów.
  •  Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.
  • Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
  •  Cele ogólne:
  •  Wspomaganie dzieci w coraz lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
  • Pomaganie w zrozumieniu istoty pomiaru długości; wdrażanie do uważnego i dokładnego wykonywania pomiarów, zwłaszcza długości.
  • Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom polisensoryczne poznawanie rzeczywistości.
  •  Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat utworów literackich (zachęcanie do prób charakterystyki i oceny postępowania bohaterów).
  •  Wspieranie dzieci w rozwoju społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia relaksacyjne w grupach i w parach.
  •  Przygotowanie do nauki pisania – usprawnianie współpracy ręki i oka.
  •  Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci, wdrażanie do znoszenia porażki.
  • Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
  • Cele ogólne:
  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
  •  Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
  •  Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
  •  Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
  • Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.

LUTY U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Zima to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
  • Cele ogólne:
  • Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
  • Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
  • Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
  • Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.
  • Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
  • Cele ogólne:
  • Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy.
  • Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep).
  • Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych.
  • Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania, a także rozdzielania po kilka.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru.
  • Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.
  • Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze      
  • Cele ogólne:
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
  • Umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  • Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
  • Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
  • Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
  • Cele ogólne:
  • Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
  • Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.

STYCZEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
  • Cele ogólne:
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form jej wyrazu (muzyka, plastyka, taniec).
  • Wdrażanie dzieci do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego.
  • Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu).
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji.
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych  w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
  •  Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne.
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac.
  • Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
  • Cele ogólne:
  • Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury.
  • Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie).
  •  Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką).
  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych.
  • Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
  • Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
  • Cele ogólne:
  • Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków.
  • Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski.
  • Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami).
  • Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku.
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością.
  • O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
  • Cele ogólne:
  • Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby).
  • Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu).
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych).
  • Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania.
  • Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.
  • GRUDZIEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”
  • Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł 
  • Cele ogólne:
  • Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian odwracalnych i nieodwracalnych przez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację.
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku.
  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym – zwrócenie uwagi na estetykę wykonywanych prac oraz sprzątnięcie swojego miejsca pracy.
  •  Budzenie zainteresowania różnymi środkami przekazu i zdobywania informacji (telewizja, radio, encyklopedia, książki, czasopisma).
  • Wspomaganie dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji przez oglądanie i porównywanie obiektów.
  • Uświadomienie dzieciom, że zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt, zapoznanie z gatunkami i zwyczajami ptaków zimujących w Polsce oraz z różnymi sposobami zabezpieczania roślin oraz dokarmiania zwierząt.
  • Rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  • Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
  • Cele ogólne:
  • Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi.
  • Rozwijanie słuchu oraz usprawnianie aparatu artykulacyjnego przez ćwiczenia ortofoniczne na trudniejszych spółgłoskach i grupach spółgłoskowych.
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych.
  • Zachęcanie dzieci do odgrywania scenek dramowych (tworzenie sytuacji edukacyjnych pomagających dzieciom zrozumieć umowną rolę rekwizytu i posługiwać się nim w zabawach teatralnych i odgrywanych scenkach).
  •  Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania przez wspólne wykonywanie określonych prac (sprzątanie po posiłkach, porządkowanie półek itd.).
  •  Usprawnianie precyzji w zakresie motoryki małej przez zajęcia plastyczne i konstrukcyjne.
  •  Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej. Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni według podanej instrukcji.
  • W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem
  • Cele ogólne:
  • Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie (rozwijanie w dzieciach potrzeby szanowania zwyczajów religijnych i ludowych kultywowanych w Polsce oraz uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie i różnicowanie potrzeb materialnych i niematerialnych).
  • Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym, składniowym i logicznym.
  • Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej przez wykonywanie papierowych składanek.
  • Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek z uwzględnieniem rytmu, tempa muzycznego, wysokości dźwięku oraz zmiany dynamiki muzyki.
  • Budzenie poczucia estetyki podczas tworzenia sztuki użytkowej (komponowania ozdób świątecznych z różnych materiałów).
  • Rozwijanie pamięci przez uczenie się tekstów na pamięć (z uwzględnieniem rozumienia ich treści, przekazu i walorów literackich).

LISTOPAD U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
  • Cele ogólne:
  • Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym.
  • Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych.
  •  Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości).
  •  Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych.
  •  Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności.
  •  Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych.
  •  Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
  • Cele ogólne:
  • Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu.
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych.
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych.
  •  Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych.
  •  Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole.
  •  Wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną, a potem jeszcze na inną.
  • Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
  • Cele ogólne:
  • Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym).
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji.
  • Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody.
  • Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń.
  • Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki).
  •  Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych  i niemelodycznych.
  •  Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
  • Cele ogólne:
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych.
  • Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie.
  •  Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny).
  •  Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play).
  •  Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania.
  •  Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych.
  •  Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.

Religia – dotyczy grupy III Koszałki – Opałki

Informujemy, że od piątku 16.10.2020 r. rozpoczynają się  w przedszkolu zajęcia z religii. Odbywać się będą w środy i piątki od 13:00 do 13:30. Dzieci przebywające w przedszkolu do godz. 13:00,     a chcące uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o odbieranie w środę     i w piątek o godz. 13:30.

PAŹDZIERNIK U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  • Cele ogólne:
  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat owoców).
  •  Kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych (uwrażliwienie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami).
  • Kształtowanie aspektu liczby naturalnej.
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno-kulturalnych.
  •  Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
  •  Cele ogólne:
  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu,
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników).
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.
  •  Liście malowane, pod drzewami rozsypane 
  • Cele ogólne:
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą Obserwację oraz zabawy badawcze.
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej.
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną.
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.
  •  Las szumi jesiennie, już robi się sennie
  •  Cele ogólne:
  • Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami).
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole.
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii.
  • Zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych (rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).

WRZESIEŃ U „KOSZAŁKÓW OPAŁKÓW”

  • Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.
  • Cele ogólne:
  •  Zapoznanie dzieci z otoczeniem przedszkolnym, innymi przedszkolakami oraz z Kajtkiem (bohaterem „Książki pięciolatka”).
  • Włączanie w życie grupy dzieci, które po raz pierwszy przyszły do przedszkola – okazywanie troski, opiekuńczości.
  •  Poznawanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w sali, na podwórku, w szatni itp.).
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania umów zawartych w „Kodeksie Przedszkolaka”.
  •  Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych.
  •  Kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji przestrzennej.
  •  Pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia rytmiczno-muzyczne.
  • W moim domu nie nudzi się nikomu.   
  • Cele ogólne:                                       
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziny w życiu człowieka, budzenie szacunku i przynależności     do tej grupy społecznej, rozwijanie gotowości do niesienia pomocy i służenia innym, kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych (znajomych i obcych).
  • Wzmacnianie w dzieciach wiary we własne możliwości i umiejętności przez tworzenie okazji       do radosnego wykonywania samodzielnych działań, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z radością sukcesu i goryczą porażki.
  •  Rozwijanie u dzieci zdolności do skupiania uwagi i uważnego słuchania bajek i opowiadań             oraz wypowiadania się na różne sposoby.
  • Kształtowanie umiejętności konstruowania prostych gier – opowiadań oraz formułowania          i kodowania umów w sposób czytelny dla innych.
  • Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
  • Cele ogólne:
  •  Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat ruchu drogowego oraz bogacenie słownictwa   w tym zakresie, wspieranie ich w uczeniu się prawidłowych zachowań i postaw związanych z bezpiecznym poruszaniem się na drogach oraz w przewidywaniu skutków i konsekwencji różnych działań.
  • Organizowanie zabaw plastycznych i konstrukcyjnych wspomagających sprawność ruchową    oraz koordynację ręki i oka.
  • Wspomaganie rozwoju myślenia dzieci w zakresie porównywania i liczenia.
  • Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
  • Cele ogólne:
  •  Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych: mycie rąk, twarzy, zębów.
  •  Tworzenie warunków do wielozmysłowego poznawania rzeczywistości przez zabawy badawcze.
  •  Wspomaganie dzieci w rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego i przewidywaniu następstw (różnicowanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych).
  • Wdrażanie dzieci do słownego formułowania przemyśleń oraz rozwijanie ich wymowy                   przez ćwiczenia oddechowe i fonacyjne.
  • Wdrażanie dzieci do wychwytywania regularności, powtarzanie i kontynuowanie rytmów,
  •  Kształtowanie nawyku utrzymywania ładu i porządku w miejscu zabawy i pracy. Dbałość              o zachowanie czystości .
  • Przezwyciężanie uczucia lęku przed lekarzem, w szczególności stomatologiem.
  • Zwracanie uwagi na humor zawarty w tekstach literackich dla dzieci.