Krasnale

Kwiecień u ,,Krasnali”.

  • Wielkanoc.
  • Obszar emocjonalno-społeczny:
  • uwrażliwianie na potrzeby innych, pomaganie kolegom i koleżankom w różnych sytuacjach,
  • kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł gry,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:
  • zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów,
  • rozumienie wyrazów: małe, większe, największe, duże, mniejsze, najmniejsze, pisanki, święconka,
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu elementów,
  • doskonalenie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo ruchowej,
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • kształcenie poczucia rytmu,
  • wiązanie opisu słownego z pisankami i wielkanocnymi zwierzątkami,
  • posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych,
  • doskonalenie liczenia, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,
  • rozwijanie umiejętności malowania delikatnych przedmiotów,
  • doskonalenie spostrzegawczości- wskazywanie różnic i podobieństw,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą
  • Zdrowe przedszkolaki.
  • Obszar emocjonalno-społeczny:
  • kształtowanie nawyku dokładnego mycia rąk,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
  • wdrażanie do szanowania wytworów pracy kolegów i koleżanek,
  • odzwierciedlanie w zabawie własnych spostrzeżeń i doświadczeń,
  • przygotowanie do życia w społeczeństwie przez wdrażanie do zgodnej współpracy w zespole oraz czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  • kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza.
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:
  • poznanie pracy lekarza oraz narzędzi i przyborów potrzebnych mu do pracy,
  • doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia,
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy : pacjent i stetoskop,
  • usprawnianie narządów mowy, utrwalanie prawidłowego toru oddechowego i nawyku mówienia na wydechu,
  • wdrażanie dzieci do dbania o zdrowe zęby i ciało,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenie stosowania liczebników głównych i porządkowych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności rysowania na różnych kierunkach płaszczyzn,
  • rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia.
  • Wiosenny ogród.
  • Obszar emocjonalno-społeczny:
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem
  • obserwowanie prac wykonywanych na działce przedszkolnej przez dzieci z grupy starszej,
  • rozumienie treści przekazywanych przez niewerbalne środki przekazu-ruch ciała,gest,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł zabawy.
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:
  • zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną, rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych,
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie,
  • poznanie pracy ogrodnika- czynności jakie wykonuje oraz jego narzędzi pracy,
  • ćwiczenie mięśni narządów mowy,
  • doskonalenie pamięci, spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej,
  • posługiwanie się wyrazami: łopata, grabie, konewka, ogrodnik, nasiona, grządka,
  • rozumienie określeń: długi, krótki, para, nad, dobieranie elementów w pary,
  • odwzorowywanie układu złożonego z czterech elementów, ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozumienie określeń czasowych: na początku, potem, na końcu,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, używania liczebników głównych i porównywania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie umiejętności cięcia oraz przyklejania elementów kompozycji.

  Marzec u Krasnali . 

  • Zakładamy zielony kącik.
  • Obszar emocjonalno – społeczny:
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w zespole,
  • kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem ,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ,
  • kształtowanie nawyku szanowanie wytworów pracy kolegów i koleżanek.
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:       
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu i wykonywania poleceń ,
  • doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia,
  • rozumienie znaczenia wody i słońca dla wzrostu roślin,
  • poznanie etapów sadzenia cebuli i wykonywanie czynności  koniecznych do  jej posadzenia,
  • rozwijanie ciekawości świata , wdrażanie do obserwacji przyrody,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków oddechowych,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu, kształcenie wyrażania emocji przez ruch i muzykę,
  • rozpoznawanie kolorów : fioletowy, zielony, żółty, biały,
  • doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie , rozumienie określenia tyle samo,
  • rozwijanie ogólnej sprawności i zwinności.
  • Idzie Wiosna.
  • Pani Wiosna.
  • Obszar emocjonalno- społeczny:
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym otoczeniu.
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:
  • wzbogacanie słownika o wyrazy : puszysty, miękki, łodyga, liść, kwiat,
  • rozumienie wieloznaczności wyrazu kotki,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, rozpoznawanie i nazywanie pierwszych oznak wiosny,
  • kształtowanie umiejętności odwzorowywania układu elementów, doskonalenie sprawności manualnej,
  • ćwiczenie mięśni narządów mowy,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, używania liczebników głównych, porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej , rozpoznawanie i nazywanie dźwięków pochodzących z otoczenia .
  • Wielkanoc.
  • Obszar emocjonalno- społeczny:
  • uwrażliwianie na potrzeby innych, pomaganie kolegom i koleżankom w codziennych sytuacjach,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i reguł gry,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole,
  • Obszar sensomotoryczny i poznawczy:
  • zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi,
  • rozumienie pojęć małe, większe, największe, duże, mniejsze, najmniejsze, pisanki, święconka,
  • doskonalenie sprawności manualnej  i koordynacji wzrokowo- ruchowej,
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • kształcenie poczucia rytmu,
  • wiązanie opisu słownego z pisankami i wielkanocnymi zwierzątkami,
  • wdrażanie do estetycznego wykonania  pracy,
  • posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych,
  • doskonalenie liczenia, wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • doskonalenie spostrzegawczości – wskazywanie różnic i podobieństw.

Luty u,, Krasnali”.

  • Karnawałowe zabawy.
  • Obszar emocjonalny i społeczny:
  • wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym otoczeniu,
  • kształtowanie nawyku mycia rąk,
  • przygotowywanie do życia w grupie społecznej poprzez czerpanie radości ze wspólnej zabawy ,
  • oraz zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
  • Obszar senso-motoryczny i poznawczy:
  • rozumienie wyrazów i wyrażeń związanych z karnawałem,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu i obserwowania, doskonalenie koordynacji słowno-ruchowej,
  • rozwijanie pomysłowości i wyobraźni,
  • doskonalenie pamięci, spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej,
  • utrwalanie nazw kolorów podstawowych,
  • ćwiczenie mięśni narządów mowy, wdrażanie do zachowania prawidłowego toru oddechowego,
  • doskonalenie umiejętności liczenia,
  • kształtowanie umiejętności przyklejania różnych materiałów,
  • rozwijanie wyobraźni i ogólnej sprawności ruchowej.
  • Zimą jest wesoło.
  • Obszar emocjonalny i społeczny:
  • przygotowanie do życia w grupie społecznej przez wdrazanie do zgodnego współdziałania w zespole,
  • wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym otoczeniu,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • uwrażliwienie na dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych.
  • Obszar senso-motoryczny i poznawczy:
  • doskonalenie umiejętności budowania prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia, dzielenie się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami,
  • rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania i określania różnic w krajobrazie, sposobie ubierania się,
  • kształcenie umiejętności wokalnych,
  • posługiwanie się nazwami pór roku i dostrzeganie ich następstwa,
  • doskonalenie liczenia, utrwalanie pojęcia para,
  • poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
  • Idziemy do fryzjera.
  • Obszar emocjonalny i społeczny:
  • wdrażanie do szanowania wytworów pracy kolegów i koleżanek,
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,
  • pokonywanie lęku przed wizyta u fryzjera.
  • Obszar senso-motoryczny i poznawczy:
  • rozumienie wyrazu fryzura,
  • wdrażanie do uważnego słuchania,
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia,
  • rozumienie określeń czasowych na początku, potem, na końcu,
  • wdrażanie do używania liczebników głównych i początkowych,
  • poznanie wyposażenia salonu fryzjerskiego, narzędzi i przyborów do pracy,
  • doskonalenie sprawności manualnej i ruchowej.
  • Nasi ulubieńcy.
  • Obszar emocjonalny i społeczny:
  • dostrzeganie podstawowych potrzeb zwierząt domowych,
  • wdrażanie do właściwych zachowań w kontaktach ze zwierzętami,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł gry, radzenie sobie z przegraną.
  • Obszar senso-motoryczny i poznawczy:
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami domowymi i poznanie akcesoriów do tej opieki,
  • rozwijanie poczucia rytmu , wyobraźni twórczej i odtwórczej,
  • poznanie pracy weterynarza, posługiwanie się nazwami zwierząt domowych,
  • kształcenie umiejętności ustawiania się w rzędzie, rozwijanie sprawności ruchowej.

Styczeń u Krasnali.

  • Mroźna zima.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  doskonalenie czynności samoobsługowych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej.
    Obszar emocjonalny:
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami,
  •  kształtowanie poszanowania dla przyrody i uwrażliwianie na jej piękno.
    Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  •  współdziałanie z dziećmi w zabawie,
  •  przyjmowanie i respektowanie zasad.
    Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  kształtowanie myślenia matematycznego,
  •  doskonalenie spostrzegawczości,
  •  wdrażanie do obserwacji przyrody,
  •  rozwijanie poczucia rytmu.
    Zimą pamiętamy o ptakach.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej,
  •  rozwijanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni.
  • Obszar emocjonalny:
  •  dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej,
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami.
    Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych,
  •  rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie.
    Obszar poznawczy:
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  •  kształtowanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie ze śniegiem, lodem i wodą,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia i łączenia w pary,
  •  uświadomienie konieczności niesienie pomocy ptakom zimą,
  •  rozwijanie logicznego myślenia.
  • Kochana babciu! Kochany dziadku!
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz uczuć,
  •  przedstawianie emocji za pomocą różnych form wyrazu.
    Obszar społeczny:
  •  współdziałanie z dziećmi w zabawie,
  •  kształtowanie szacunku dla najbliższych,
  •  uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie pamięci przez naukę wierszy i piosenek,
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  •  rozwijanie logicznego myślenia,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  •  rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.

 

Mikołajki tuż, tuż!

W piątek 6 grudnia to data, która jednoznacznie kojarzy się z odwiedzinami bardzo lubianego gościa- św. Mikołaja. Prosimy, żeby w tym dniu wszystkie „Wesołe skrzaty” ubrane były w ubrania koloru czerwonego oraz w miarę możliwości mikołajowe czapkiTo z pewnością pozwoli nam na wspaniałą, wspólną zabawę.

Grudzień u Krasnali.

  • Gdy odwiedzi nas święty Mikołaj.
  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  • kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem,
  •  wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa,
  •  kształtowanie nawyku zachowywania porządku w najbliższym otoczeniu,
  •  pokonywanie nieśmiałości w czasie występów na forum grupy.
  •  Doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rozwijanie sprawności ruchowej,
  •  rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, doskonalenie wyobraźni ruchowej przez naśladowanie ruchem czynności wykonywanych przez Mikołaja,
  •  doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej,
  •  usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych,
  •  kształtowanie umiejętności formułowania prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia,
  •  wdrażanie do właściwego trzymania kredki, rozwijanie kreatywności przez tworzenie budowli i kompozycji według własnych pomysłów, umiejętności modelowania prostych kształtów z masy solnej,
  •  doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie,
  •  wdrażanie do używania określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, oraz porządkowanie obiektów w sekwencje rosnące lub malejące,
  •  poznanie instrumentu perkusyjnego – janczary, rozróżnianie natężenia dźwięku cicho – głośno,
  •  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej oraz zmysłu dotyku.
  • Święta tuż ,tuż.
  •  Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  •  kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem,
  •  wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa, stosowania zwrotów grzecznościowych.
  •  Doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  •  rozwijanie spostrzegawczości słuchowej,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  •   rozumienie określeń: błyszczący, kruchy, delikatny, na górze – wysoko i na dole – nisko; -uświadomienie konieczności ostrożnego obchodzenia się z ozdobami choinkowymi ze względu na ich kruchość, delikatność,
  •  doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości i długości oraz stosowania określeń: duży – mały, krótki – długi,
  •   rozwijanie sprawności manualnej,
  •   zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia,
  •  kształcenie wyobraźni ruchowej, wrażliwości na dźwięk i reakcji na sygnał muzyczny,
  •  poznanie drzewa iglastego, rozwijanie zmysłów dotyku i węchu, rozumienie znaczenia wody w życiu roślin,
  •   kształtowanie umiejętności dostrzegania, odwzorowywania i kontynuowania regularności i rytmów,
  •   rozwijanie spostrzegawczości, utrwalenie znajomości kolorów,
  •   ćwiczenia usprawniające mięśnie, utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym, ćwiczenie podparcia oddechowego,
  •  zapoznanie z tradycjami świąt Bożego Narodzenia – zwyczajem wysyłania kartek świątecznych do osób bliskich, śpiewania kolęd w czasie świąt,
  •  rozwijanie ogólnej sprawności i zwinności.

UWAGA!!!

Krasnale prosimy o przyniesienie na środę przyborów do mycia zębów-podpisany kubek, szczoteczkę i dziecięcą pastę do mycia zębów. Jednocześnie przypominam o uzupełnieniu zapasów chusteczek higienicznych.

W poniedziałek 25 listopada obchodzimy Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu przynosimy do przedszkola swojego ukochanego misia.Wspólnie z misiami obejrzymy przedstawienie Teatrzyku Cieni Latarenka.

Listopad u ,,Krasnali”

  • Deszcz, deszcz, deszcz.
  • Gdy robi się coraz chłodniej.
  • Przygotowania zwierząt do zimy.
  • Czyste przedszkolaki.
  • Doświadczenia emocjonalno – społeczne:
  • wdrażanie do przestrzegania reguł, zasad dotyczących bezpieczeństwa oraz zgodnej zabawy,
  • kształtowanie zwyczaju odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsce,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem,
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem w codziennych sytuacjach,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania swoich spostrzeżeń przez formułowanie swobodnych wypowiedzi
  •  na określony temat,
  • kształtowanie poczucia własnej wartości przez doświadczanie sprawstwa i kreatywnego działania podczas prac plastycznych.
  • Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:
  • wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń,
  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierzat żyjących w lesie,
  • wdrażanie do rozumienia i posługiwania się słowami dzień, noc, zapasy,
  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji i i określania cech wielkościowych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia , porównywanie liczebności przez dobieranie elementów w pary,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenia mięśni narządów mowy,
  • kształcenie wyobraźni twórczej, rozwijanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów,
  • rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.

Październik u Krasnali.

  • Jesienne owoce. Jesienne warzywa.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach,
  •  kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”,
  •  wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Skarby jesieni. Las jesienią.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  •  wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,
  •  wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie,
  • dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie,
  •  wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy,
  •  usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
  •  kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie,
  •  rozwijanie wyobraźni plastycznej i umiejętności wokalnych,
  •  wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie.

Wrzesień u ,,Krasnoludków”

  •  Idę do przedszkola.
  • Przedszkolaczek.
  • Lubimy się bawić.
  • Jestem bezpieczny na ulicy.
  •   Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej,
  •  wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.