Krasnale

Styczeń u Krasnali.

  • Mroźna zima.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  doskonalenie czynności samoobsługowych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej.
    Obszar emocjonalny:
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami,
  •  kształtowanie poszanowania dla przyrody i uwrażliwianie na jej piękno.
    Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  •  współdziałanie z dziećmi w zabawie,
  •  przyjmowanie i respektowanie zasad.
    Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  kształtowanie myślenia matematycznego,
  •  doskonalenie spostrzegawczości,
  •  wdrażanie do obserwacji przyrody,
  •  rozwijanie poczucia rytmu.
    Zimą pamiętamy o ptakach.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej,
  •  rozwijanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni.
  • Obszar emocjonalny:
  •  dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej,
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami.
    Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych,
  •  rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie.
    Obszar poznawczy:
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  •  kształtowanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie ze śniegiem, lodem i wodą,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia i łączenia w pary,
  •  uświadomienie konieczności niesienie pomocy ptakom zimą,
  •  rozwijanie logicznego myślenia.
  • Kochana babciu! Kochany dziadku!
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz uczuć,
  •  przedstawianie emocji za pomocą różnych form wyrazu.
    Obszar społeczny:
  •  współdziałanie z dziećmi w zabawie,
  •  kształtowanie szacunku dla najbliższych,
  •  uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie pamięci przez naukę wierszy i piosenek,
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  •  rozwijanie logicznego myślenia,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  •  rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.

 

Mikołajki tuż, tuż!

W piątek 6 grudnia to data, która jednoznacznie kojarzy się z odwiedzinami bardzo lubianego gościa- św. Mikołaja. Prosimy, żeby w tym dniu wszystkie „Wesołe skrzaty” ubrane były w ubrania koloru czerwonego oraz w miarę możliwości mikołajowe czapkiTo z pewnością pozwoli nam na wspaniałą, wspólną zabawę.

Grudzień u Krasnali.

  • Gdy odwiedzi nas święty Mikołaj.
  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  • kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem,
  •  wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa,
  •  kształtowanie nawyku zachowywania porządku w najbliższym otoczeniu,
  •  pokonywanie nieśmiałości w czasie występów na forum grupy.
  •  Doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rozwijanie sprawności ruchowej,
  •  rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, doskonalenie wyobraźni ruchowej przez naśladowanie ruchem czynności wykonywanych przez Mikołaja,
  •  doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej,
  •  usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych,
  •  kształtowanie umiejętności formułowania prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia,
  •  wdrażanie do właściwego trzymania kredki, rozwijanie kreatywności przez tworzenie budowli i kompozycji według własnych pomysłów, umiejętności modelowania prostych kształtów z masy solnej,
  •  doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie,
  •  wdrażanie do używania określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, oraz porządkowanie obiektów w sekwencje rosnące lub malejące,
  •  poznanie instrumentu perkusyjnego – janczary, rozróżnianie natężenia dźwięku cicho – głośno,
  •  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej oraz zmysłu dotyku.
  • Święta tuż ,tuż.
  •  Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  •  kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem,
  •  wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa, stosowania zwrotów grzecznościowych.
  •  Doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  •  rozwijanie spostrzegawczości słuchowej,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  •   rozumienie określeń: błyszczący, kruchy, delikatny, na górze – wysoko i na dole – nisko; -uświadomienie konieczności ostrożnego obchodzenia się z ozdobami choinkowymi ze względu na ich kruchość, delikatność,
  •  doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości i długości oraz stosowania określeń: duży – mały, krótki – długi,
  •   rozwijanie sprawności manualnej,
  •   zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia,
  •  kształcenie wyobraźni ruchowej, wrażliwości na dźwięk i reakcji na sygnał muzyczny,
  •  poznanie drzewa iglastego, rozwijanie zmysłów dotyku i węchu, rozumienie znaczenia wody w życiu roślin,
  •   kształtowanie umiejętności dostrzegania, odwzorowywania i kontynuowania regularności i rytmów,
  •   rozwijanie spostrzegawczości, utrwalenie znajomości kolorów,
  •   ćwiczenia usprawniające mięśnie, utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym, ćwiczenie podparcia oddechowego,
  •  zapoznanie z tradycjami świąt Bożego Narodzenia – zwyczajem wysyłania kartek świątecznych do osób bliskich, śpiewania kolęd w czasie świąt,
  •  rozwijanie ogólnej sprawności i zwinności.

UWAGA!!!

Krasnale prosimy o przyniesienie na środę przyborów do mycia zębów-podpisany kubek, szczoteczkę i dziecięcą pastę do mycia zębów. Jednocześnie przypominam o uzupełnieniu zapasów chusteczek higienicznych.

W poniedziałek 25 listopada obchodzimy Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu przynosimy do przedszkola swojego ukochanego misia.Wspólnie z misiami obejrzymy przedstawienie Teatrzyku Cieni Latarenka.

Listopad u ,,Krasnali”

  • Deszcz, deszcz, deszcz.
  • Gdy robi się coraz chłodniej.
  • Przygotowania zwierząt do zimy.
  • Czyste przedszkolaki.
  • Doświadczenia emocjonalno – społeczne:
  • wdrażanie do przestrzegania reguł, zasad dotyczących bezpieczeństwa oraz zgodnej zabawy,
  • kształtowanie zwyczaju odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsce,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem,
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem w codziennych sytuacjach,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania swoich spostrzeżeń przez formułowanie swobodnych wypowiedzi
  •  na określony temat,
  • kształtowanie poczucia własnej wartości przez doświadczanie sprawstwa i kreatywnego działania podczas prac plastycznych.
  • Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:
  • wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń,
  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierzat żyjących w lesie,
  • wdrażanie do rozumienia i posługiwania się słowami dzień, noc, zapasy,
  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji i i określania cech wielkościowych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia , porównywanie liczebności przez dobieranie elementów w pary,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenia mięśni narządów mowy,
  • kształcenie wyobraźni twórczej, rozwijanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów,
  • rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.

Październik u Krasnali.

  • Jesienne owoce. Jesienne warzywa.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach,
  •  kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”,
  •  wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Skarby jesieni. Las jesienią.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  •  wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,
  •  wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie,
  • dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie,
  •  wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy,
  •  usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
  •  kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie,
  •  rozwijanie wyobraźni plastycznej i umiejętności wokalnych,
  •  wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie.

Wrzesień u ,,Krasnoludków”

  •  Idę do przedszkola.
  • Przedszkolaczek.
  • Lubimy się bawić.
  • Jestem bezpieczny na ulicy.
  •   Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej,
  •  wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.