Krasnale

Listopad u ,,Krasnali”

  • Deszcz, deszcz, deszcz.
  • Gdy robi się coraz chłodniej.
  • Przygotowania zwierząt do zimy.
  • Czyste przedszkolaki.
  • Doświadczenia emocjonalno – społeczne:
  • wdrażanie do przestrzegania reguł, zasad dotyczących bezpieczeństwa oraz zgodnej zabawy,
  • kształtowanie zwyczaju odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsce,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem,
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem w codziennych sytuacjach,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania swoich spostrzeżeń przez formułowanie swobodnych wypowiedzi
  •  na określony temat,
  • kształtowanie poczucia własnej wartości przez doświadczanie sprawstwa i kreatywnego działania podczas prac plastycznych.
  • Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:
  • wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń,
  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierzat żyjących w lesie,
  • wdrażanie do rozumienia i posługiwania się słowami dzień, noc, zapasy,
  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji i i określania cech wielkościowych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia , porównywanie liczebności przez dobieranie elementów w pary,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenia mięśni narządów mowy,
  • kształcenie wyobraźni twórczej, rozwijanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów,
  • rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.

Październik u Krasnali.

  • Jesienne owoce. Jesienne warzywa.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach,
  •  kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”,
  •  wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Skarby jesieni. Las jesienią.
  • Cele ogólne:
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  •  wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,
  •  wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie,
  • dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie,
  •  wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy,
  •  usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
  •  kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie,
  •  rozwijanie wyobraźni plastycznej i umiejętności wokalnych,
  •  wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie.

Wrzesień u ,,Krasnoludków”

  •  Idę do przedszkola.
  • Przedszkolaczek.
  • Lubimy się bawić.
  • Jestem bezpieczny na ulicy.
  •   Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
  •  wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,
  •  kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach.
  • Obszar emocjonalny:
  •  poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  •  wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej,
  •  wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała.