Leśne ludki

Kwiecień u „Leśnych Ludków”

  • I oto przyszła Pani Wiosna.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka w czasie zabaw i ćwiczeń ruchowych oraz naśladowczych,
  •  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w każdej sytuacji, miejscu i czasie.
  • Obszar emocjonalny:
  •  rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji,
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami (niezależnie od pory dnia
  •  i pogody),
  •  doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany,
  • budowanie systemu wartości dziecka (emocjonalna więź z otocze­niem przyrodniczym).
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  •  wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  • wzbogacanie słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia związane z wiosną (zwiastuny wiosny, zmiany w przyrodzie ożywionej i nieożywionej),
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5 w przód i wspak.
  • Wielkanoc.
  • Obszar fizyczny:
  • doskonalenie zwinności, skoczności, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności ręki podczas malowania, wycinania, lepienia, tworzenia ozdób wielkanocnych,
  • ćwiczenie narządów mowy.
  • Obszar emocjonalny:
  • Przeżywanie emocji związanych ze zbliżającymi się świętami,
  • Odczuwanie szacunku i przywiązania do tradycji,
  • przedstawianie emocji podczas opowieści ruchowych,
  • dostrzeganie piękna wytworów sztuki i rzemiosła.
  • Obszar społeczny:
  • Odczuwanie przynależności do rodziny,
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad zabawy.
  • Obszar poznawczy :
  • poznanie niektórych tradycji, symboli i zwyczajów typowych dla świąt wielkanocnych,
  • poznanie słów i melodii piosenki o tematyce wielkanocnej
  • rozwijanie spostrzegawczości podczas szukania różnic,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, tworzenia zbiorów, porównywania ich liczebności
  • Mali ekolodzy (2-tygodnie).
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rucho­wych, inspirowanie do aktywności własnej,
  •  rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka) ,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku.
  • Obszar emocjonalny:
  •  przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą,
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta) ,
  •  kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym,
  •  kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego działania i zabawy,
  •  wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych.
  • Obszar poznawczy :
  •  budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym,
  •  wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  •  kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych,
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium.

 

MARZEC U „LEŚNYCH LUDKÓW”

  •  Odkrywamy tajemnice Ziemi.
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych ,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku  kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas zajęć oraz w trakcie spożywania posiłków .
  • Obszar emocjonalny:
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany,
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą ,
  •  kształtowanie umiejętności autoprezentacji ,
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody.
  • Obszar społeczny:
  •  wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządko­wanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania),
  •  kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w naj­bliższym otoczeniu,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej,
  •  budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  •  rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium.
  •  Zwierzęta i rośliny wokół nas.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych oraz naśladowczych,
  •  kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała.
  • Obszar emocjonalny:
  •  przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą,
  •  kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjem­nych i nieprzyjemnych
  •  dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym,
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej,
  •  budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek.
  • Obszar poznawczy:
  •  wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin,
  •  rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze,
  •  rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów  według podanego kryterium,
  •  rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów,
  •  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  •  I oto przyszła Pani Wiosna.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka w czasie zabaw i ćwiczeń ruchowych oraz naśladowczych,
  •  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w każdej sytuacji, miejscu i czasie.
  • Obszar emocjonalny:
  •  rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji,
  •  doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami (niezależnie od pory dnia i pogody),
  •  doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany,
  • budowanie systemu wartości dziecka (emocjonalna więź z otocze­niem przyrodniczym).
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego działania i zabawy,
  •  kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy,
  •  wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  • wzbogacanie słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia związane z wiosną (zwiastuny wiosny, zmiany w przyrodzie ożywionej i nieożywionej),
  •  kształtowanie świadomości własnego ciała,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanej cechy
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5 w przód i wspak.
  •  Kosmiczne przygody.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka,
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca),
  •  kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała.
  • Obszar emocjonalny:
  •  przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą,
  •  budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze),
  •  wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody.
  • Obszar społeczny:
  •  rozwijanie umiejętności współdziałania jako podstawy budowania współpracy,
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontr­akcie grupowym,
  •  wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych.
  • Obszar poznawczy:
  •  wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem,
  •  wdrażanie do wypowiadania się na dany temat ,
  •  wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej .

LUTY U „LEŚNYCH LUDKÓW”

  • Hej, ha, co to gra?
  • Obszar fizyczny :
  •  rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka ,
  •  wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku ,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów,
  •  kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych.
  • Obszar emocjonalny :
  •  rozwijanie umiejętności rozumienia siebie, swoich uczuć i emocji ,
  •  rozwijanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami ,
  •  doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany,
  •  przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówie­śniczym,
  •  wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązują­cych podczas pobytu w przedszkolu,
  •  wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych ,
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania .
  • Obszar poznawczy:
  •  wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy),
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka ,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ,
  •  wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej ,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych .
  • Malujemy świat.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i gimnastycznych,
  • rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała),
  •  kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach,
  •  kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych .
  • Obszar emocjonalny:
  • rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji ,
  •  doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawo­wych emocji ,
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć poprzez różne środki wyrazu artystycznego .
  • Obszar społeczny :
  •  wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym ,
  •  wdrażanie do poszanowania pracy ludzi oraz jej wytworów ,
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego działania (działalność plastyczno-techniczna) .
  • Obszar poznawczy:
  •  budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów) ,
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej ,
  •  doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium,
  • poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy ,
  •  doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat,
  •  rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych i technicznych.
  • Zaproszenie do teatru.
  • Obszar fizyczny :
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, ilustrowanie muzyki ruchem w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych ,
  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej ,
  •  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej ,
  •  wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku .
  • Obszar emocjonalny:
  •  rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji ,
  •  przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem ze sztuką,
  • doskonalenie umiejętności określania i wyrażania swoich emocji (gra aktorska – wchodzenie w rolę, wczuwanie się w odgrywaną postać, ćwiczenia z użyciem rekwizytu i bez,)
  •  rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej,
  •  rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia .
  • Obszar społeczny:
  •  rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych (zawo­dy związane z teatrem, tj. aktor, reżyser, pisarz, choreograf) ,
  •  kształtowanie postaw prospołecznych – rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w parach i grupach ,
  •  stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpa­nia radości z efektów pracy ,
  •  kształtowanie umiejętności uważnego słuchania .
  • Obszar poznawczy:
  •  budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem ,
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej,
  •  kształtowanie pojęć matematycznych ,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych.
  • Dzieci – wspaniali artyści.
  • Obszar fizyczny :
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich,
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku ,
  •  rozwijanie sprawności manualnej (precyzji i szybkości ruchu).
  • Obszar emocjonalny :
  •  rozpoznawanie i nazywanie podstawowych uczuć i emocji swoich i innych osób ,
  •  rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka w zakresie wyra­żania uczuć i emocji z wykorzystaniem dostępnych środków wyrazu ,
  •  rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej,
  •  rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia.
  • Obszar społeczny :
  •  wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązują­cych podczas pracy grupowej, w tym do czekania na swoją kolej,
  •  wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych,
  •  budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości,
  •  kształtowanie umiejętności autoprezentacji ,
  •  kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Obszar poznawczy :
  •  budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym,
  •  kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie,
  • rozwijanie kreatywności – inspirowanie do wymyślania i przestrze­gania reguł gier matematycznych ,
  •  poznawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły zainteresowanie dziecka ,
  •  rozwijanie zainteresowań i uzdolnień.

DRODZY RODZICE!!!

W dniu 15.01.2020r  o godz. 16:00 zapraszamy na warsztaty, podczas których chcemy razem z dziećmi wykonać upominki dla KOCHANYCH DZIADKÓW. Praca będzie trudna, dlatego potrzebujemy Waszej pomocy.Prosimy aby z dzieckiem przyszła jedna osoba dorosła (mama lub tata)Będziemy tworzyć stroiki !!! Mile widziane ozdoby takie jak: orzechy, szyszki, sztuczne gałązki jarzębiny, mogą być też sztuczne kwiaty i inne ozdoby które państwo możecie przynieść.

DZIEŃ BABCI I DZIADKA PLANUJEMY NA 22.01.2020r GODZ. 9:30!!!

Styczeń u ”Leśnych ludków”.

  •  Z Panią Zimą wesoło mija czas.
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi.
  • Obszar społeczny:
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie,
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach.
  • Obszar poznawczy:
  • wdrażanie do uważnego słuchania,
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  • rozbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej.
  •   Niespodzianka dla babci i dziadka.
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi.
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi,
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie umiejętności orientacji w schemacie swojego ciała,
  • rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych,
  • kształtowanie myślenia matematycznego.
  • Robimy eksperymenty.
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie umiejętności pokonywania trudności,
  • kształtowanie umiejętności podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody.
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie zainteresowania światem przyrody,
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.

 

 

Mikołajki tuż, tuż!

W piątek 6 grudnia to data, która jednoznacznie kojarzy się z odwiedzinami bardzo lubianego gościa- św. Mikołaja. Prosimy, żeby w tym dniu wszystkie „Wesołe skrzaty” ubrane były w ubrania koloru czerwonego oraz w miarę możliwości mikołajowe czapkiTo z pewnością pozwoli nam na wspaniałą, wspólną zabawę.

Grudzień u „Leśnych ludków”.

  • Co to jest rodzina?
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych i innych ludzi.
  • Obszar społeczny:
  • poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej,
  • kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie umiejętności matematycznych.
  • Robimy prezenty dla innych.
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji swoich i innych,
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
  • wdrażanie do rozumienia i szanowania potrzeb i uczuć innych.
  • Obszar społeczny:
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie:
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach,
  • kształtowanie umiejętności dbania o porządek.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • poznawanie zwyczajów świątecznych,
  • kształtowanie umiejętności matematycznych. 
  • Boże Narodzenie. 
  • Obszar fizyczny:
  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • Obszar emocjonalny:
  • dostrzeganie emocji swoich i innych osób,
  • przełamywanie lęków związanych z wystąpieniem przed publicznością,
  • rozwijanie empatii i dobroci poprzez działania dla innych.
  • Obszar społeczny:
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie,
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • poznawanie tradycji i symboli świątecznych,
  • przygotowywanie inscenizacji jasełkowej.

 

Listopad  u „Leśnych ludków”

  • Mój dom.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
  •  kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami,
  • wdrażanie do wyrażania wdzięczności i szacunku rodzicom i dziadkom.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych,
  • uświadomienie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu,
  •  budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia.
  • Moje miasteczko.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych,
  •  usprawnianie percepcji wzrokowej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności nazywania uczuć i emocji,
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem,
  •  budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny, środowiska lokalnego.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie orientacji przestrzennej,
  •  dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np.: kroków, stóp, łokci, klocków,
  •  budowanie czynnego i biernego słownika dziecka.
  • Dawno, dawno temu.
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  •  rozwijanie dużej i małej motoryki.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu,
  •  wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie,
  •  wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie twórczej wyobraźni,
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania,
  •  rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach.
  • Bawimy się w króla i królową.
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  •  rozwijanie motoryki dużej i małej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami,
  •  stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpania radości z efektów pracy.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności określania liczebności zbiorów z użyciem zwrotów: „tyle samo”, „mniej o 1”, „więcej o 1”,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  budowanie czynnego i biernego słownika dziecka.

DRODZY RODZICE !!!

W dniu 29. 10.2019r tj. wtorek o godzinie 16:00  odbędzie się w naszym przedszkolu „Dzień dyni” dla „Leśnych Ludków”.

Serdecznie zapraszamy rodziców. Chcemy z Wami miło spędzić czas na wspólnej pracy i zabawie. Prosimy także aby każde dziecko przyniosło               do piątku –  tj. 25.10.2019r. jedną dynię jadalną !

Październik u Leśnych ludków.

  • Pani jesień puka do drzwi 
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  •  rozwijanie dużej i małej motoryki.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w zespole,
  •  wdrażanie do respektowania norm społecznych,
  •  budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Obszar poznawczy:
  •  wdrażanie do uważnego słuchania,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
  •  rozwijanie poczucia rytmu,
  •  rozwijanie mowy i myślenia.
  • Prezenty od Pani Jesieni.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy,
  •  rozwijanie umiejętności liczenia,
  •  rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Jestem zdrowym przedszkolakiem.
  • Obszar fizyczny:
  •  doskonalenie umiejętności dbania o higienę,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia,
  •  budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób,
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
  • Obszar społeczny:
  •  uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych,
  •  kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu,
  •  rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą,
  •  doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy,
  •  usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
  •  rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów,
  •  rozwijanie mowy i myślenia.
  • Kiedy mamy dzień, a kiedy noc?
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
  •  dostrzeganie i nazywanie swoich emocji,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
  • Obszar społeczny:
  •  współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw,
  •  okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
  •  odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie,
  •  przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie.

Drodzy Rodzice !

W dniu 09.10.2019 r. odbędzie się wycieczka autokarowa do Bramy Poznania ICHOT. Weźmiemy udział  w zajęciach edukacyjnych w muzeum i zwiedzimy Ostrów Tumski. Prosimy o wpłatę 23 zł. na konto skarbników poszczególnych grup do dnia 07.10.2019r.

 

Ogłoszenie!

Prosimy o przyniesie strojów na gimnastykę w osobnym worku !

  • Koszulka
  • Spodenki
  • Skarpety ze stoperami

Wrzesień u Leśnych Ludków

  • Przedszkole moim drugim domem .
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
  • Obszar emocjonalny:
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć bez naruszania godności własnej i innych
  • Obszar społeczny :
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy.
  •  W przedszkolu jesteśmy bezpieczni.
  • Obszar fizyczny :
  • aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • wdrażanie do współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji,
  • rozwijanie motoryki dużej (gimnastyka, zabawy ruchowe) i motoryki małej (rysowanie, lepienie z plasteliny, wycinanie nożyczkami).
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie gotowości do niesienia pomocy innym,
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy, wyrabianie umiejętności radzenia sobie z porażką.
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego i właściwego zachowania w przedszkolu i poza nim,
  • wdrażanie do współdziałania dla osiągnięcia zamierzonego celu, wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  • wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach, rozwijanie mowy i myślenia poprzez omawianie treści utworów, ilustracji.
  • Nasze zabawy
  • Obszar fizyczny :
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej, uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami.
  • Obszar emocjonalny:
  • przedstawianie i nazywanie swoich emocji i uczuć, rozumienie i szanowanie uczuć innych
  •  Obszar społeczny:
  • integrowanie się z grupą rówieśniczą, nabywanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej,
  • akceptowanie i szanowanie zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć
  •  Obszar poznawczy:
  • rozróżnianie i klasyfikowanie kształtów, określanie położenia elementów w przestrzeni z wykorzystaniem określeń: „obok”, „nad”, „pod”, „na”, „za”, „przed”, odróżnianie stron: lewa, prawa, wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu.
  • Każdy z nas jest inny
  • Obszar fizyczny :
  • uczestniczenie w zabawach integracyjnych, ruchowych, muzycznych, poprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.
  • Obszar emocjonalny :
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji uczuć własnych i innych ludzi.
  • Obszar społeczny :
  • nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami, współdziałanie z innymi podczas wykonywania wspólnych działań, przestrzeganie ustalonych zasad w czasie zajęć i zabaw dowolnych, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Obszar poznawczy :
  • wypowiadanie się na określony temat, klasyfikowanie elementów ze względu na kolor i rodzaj.