Leśne ludki

LISTOPAD  U „LEŚNYCH LUDKÓW”.

  • Dni Postaci z Bajek.
  • Cele ogólne:
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów.
  •  Poszerzanie wiedzy dzieci o  literaturze dla dzieci szczególnie o bajkach.
  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem;
  • Jesienna muzyka.
  • Cele ogólne:
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.
  • Mali artyści.
  • Cele ogólne:
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów malarza, rzeźbiarza i  ich roli w życiu społecznym.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
  • Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom. 
  • Pokaz mody na jesienne chłody.
  • Cele ogólne:
  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
  • Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca i  ich roli w życiu społecznym.

PAŹDZIERNIK  U „LEŚNYCH LUDKÓW”.

  • W zdrowym ciele zdrowy duch.
  • Cele ogólne:
  • Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w ogrodzie
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania  warzyw według jednej cechy.
  • Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części.
  • Zachęcanie do aktywnego współdziałania podczas przygotowywania różnorodnych potraw – próbowanie własnych wyrobów.
  • Jesienią w parku.
  • Cele ogólne:
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: park, klon, kasztanowiec, dąb.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Rozwijanie zainteresowania pracą weterynarza, leśniczego.
  • Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych nt. jesiennego parku.
  • Kolory jesieni.
  • Cele ogólne:
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: las, borowik, maślak.
  • Poznawanie i nazywanie kolorów  lasu jesienią.
  • Uczenie się wnikliwej obserwacji  zmian zachodzących w przyrodzie: zmiana barw, opadanie liści. Nazywanie niektórych drzew liściastych  i ich owoców , grzybów.
  • Przygotowania do zimy.
  • Cele ogólne:
  • Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy.
  • Kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt.
  • Wykorzystywanie wiedzy o przygotowaniach ludzi do zimy podczas samodzielnego robienia przetworów z warzyw i owoców.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

WRZESIEŃ  U „LEŚNYCH LUDKÓW”.

  • W przedszkolu.
  • Cele ogólne:
  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.
  • Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
  • Rozwijanie słownika czynnego o nazwy atrybutów w zawodach osób pracujących w przedszkolu
  • Moja miejscowość.
  • Cele ogólne:
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
  • Poznanie pracy policjanta i jego atrybutów.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Układanie krótkich zdań na podany temat.
  • Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
  • Ja, ty i środowisko.
  • Cele ogólne:
  • Poznawanie pracy lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.
  • Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.
  • Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Dary jesieni.
  • Cele ogólne:
  • Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
  • Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Wdrażanie do posługiwanie się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.
  • Kształcenie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, kontynuowania rytmu.