Leśne ludki

Listopad  u „Leśnych ludków”

  • Mój dom.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
  •  kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami,
  • wdrażanie do wyrażania wdzięczności i szacunku rodzicom i dziadkom.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych,
  • uświadomienie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu,
  •  budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia.
  • Moje miasteczko.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych,
  •  usprawnianie percepcji wzrokowej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności nazywania uczuć i emocji,
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem,
  •  budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny, środowiska lokalnego.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie orientacji przestrzennej,
  •  dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np.: kroków, stóp, łokci, klocków,
  •  budowanie czynnego i biernego słownika dziecka.
  • Dawno, dawno temu.
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  •  rozwijanie dużej i małej motoryki.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu,
  •  wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie,
  •  wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie twórczej wyobraźni,
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  wdrażanie do uważnego słuchania,
  •  rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach.
  • Bawimy się w króla i królową.
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  •  rozwijanie motoryki dużej i małej.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami,
  •  stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpania radości z efektów pracy.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  kształtowanie umiejętności określania liczebności zbiorów z użyciem zwrotów: „tyle samo”, „mniej o 1”, „więcej o 1”,
  •  rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
  •  rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  •  budowanie czynnego i biernego słownika dziecka.

DRODZY RODZICE !!!

W dniu 29. 10.2019r tj. wtorek o godzinie 16:00  odbędzie się w naszym przedszkolu „Dzień dyni” dla „Leśnych Ludków”.

Serdecznie zapraszamy rodziców. Chcemy z Wami miło spędzić czas na wspólnej pracy i zabawie. Prosimy także aby każde dziecko przyniosło               do piątku –  tj. 25.10.2019r. jedną dynię jadalną !

Październik u Leśnych ludków.

  • Pani jesień puka do drzwi 
  • Obszar fizyczny:
  •  wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  •  wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  •  rozwijanie dużej i małej motoryki.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk.
  • Obszar społeczny:
  •  wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w zespole,
  •  wdrażanie do respektowania norm społecznych,
  •  budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Obszar poznawczy:
  •  wdrażanie do uważnego słuchania,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
  •  rozwijanie poczucia rytmu,
  •  rozwijanie mowy i myślenia.
  • Prezenty od Pani Jesieni.
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  •  rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk.
  • Obszar społeczny:
  •  kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  •  budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy,
  •  rozwijanie umiejętności liczenia,
  •  rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Jestem zdrowym przedszkolakiem.
  • Obszar fizyczny:
  •  doskonalenie umiejętności dbania o higienę,
  •  wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia,
  •  budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad.
  • Obszar emocjonalny:
  •  kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób,
  •  kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
  • Obszar społeczny:
  •  uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych,
  •  kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu,
  •  rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą,
  •  doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy,
  •  usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
  •  rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów,
  •  rozwijanie mowy i myślenia.
  • Kiedy mamy dzień, a kiedy noc?
  • Obszar fizyczny:
  •  rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych,
  •  rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych.
  • Obszar emocjonalny:
  •  odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
  •  dostrzeganie i nazywanie swoich emocji,
  •  rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
  • Obszar społeczny:
  •  współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw,
  •  okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom.
  • Obszar poznawczy:
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
  •  odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych,
  •  rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie,
  •  przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie.

Drodzy Rodzice !

W dniu 09.10.2019 r. odbędzie się wycieczka autokarowa do Bramy Poznania ICHOT. Weźmiemy udział  w zajęciach edukacyjnych w muzeum i zwiedzimy Ostrów Tumski. Prosimy o wpłatę 23 zł. na konto skarbników poszczególnych grup do dnia 07.10.2019r.

 

Ogłoszenie!

Prosimy o przyniesie strojów na gimnastykę w osobnym worku !

  • Koszulka
  • Spodenki
  • Skarpety ze stoperami

Wrzesień u Leśnych Ludków

  • Przedszkole moim drugim domem .
  • Obszar fizyczny:
  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
  • Obszar emocjonalny:
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć bez naruszania godności własnej i innych
  • Obszar społeczny :
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • Obszar poznawczy:
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy.
  •  W przedszkolu jesteśmy bezpieczni.
  • Obszar fizyczny :
  • aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • wdrażanie do współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji,
  • rozwijanie motoryki dużej (gimnastyka, zabawy ruchowe) i motoryki małej (rysowanie, lepienie z plasteliny, wycinanie nożyczkami).
  • Obszar emocjonalny:
  • kształtowanie gotowości do niesienia pomocy innym,
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy, wyrabianie umiejętności radzenia sobie z porażką.
  • Obszar społeczny:
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego i właściwego zachowania w przedszkolu i poza nim,
  • wdrażanie do współdziałania dla osiągnięcia zamierzonego celu, wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie.
  • Obszar poznawczy:
  • wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach, rozwijanie mowy i myślenia poprzez omawianie treści utworów, ilustracji.
  • Nasze zabawy
  • Obszar fizyczny :
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej, uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami.
  • Obszar emocjonalny:
  • przedstawianie i nazywanie swoich emocji i uczuć, rozumienie i szanowanie uczuć innych
  •  Obszar społeczny:
  • integrowanie się z grupą rówieśniczą, nabywanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej,
  • akceptowanie i szanowanie zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć
  •  Obszar poznawczy:
  • rozróżnianie i klasyfikowanie kształtów, określanie położenia elementów w przestrzeni z wykorzystaniem określeń: „obok”, „nad”, „pod”, „na”, „za”, „przed”, odróżnianie stron: lewa, prawa, wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu.
  • Każdy z nas jest inny
  • Obszar fizyczny :
  • uczestniczenie w zabawach integracyjnych, ruchowych, muzycznych, poprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.
  • Obszar emocjonalny :
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji uczuć własnych i innych ludzi.
  • Obszar społeczny :
  • nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami, współdziałanie z innymi podczas wykonywania wspólnych działań, przestrzeganie ustalonych zasad w czasie zajęć i zabaw dowolnych, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Obszar poznawczy :
  • wypowiadanie się na określony temat, klasyfikowanie elementów ze względu na kolor i rodzaj.