WRZESIEŃ U ,,Koszałków- Opałków”
Tydzień I i II – Moje przedszkole i moja grupa
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej.
- Budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- Nabywanie świadomości własnego ciała (tzn. poprawnego nazywania części ciała, rozumienia ich funkcji, znajomości stron ciała).
- Wdrażanie do dbałości o ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
- Rozumienie oraz przestrzeganie zasad zachowania i współżycia w grupie(Kodeks grupowy).
- Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących zasad bezpieczeństwa w budynku przedszkola i na placu zabaw.
- Uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
- Dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
- Tydzień III – Moja droga do przedszkola
- Poznawanie zasad zagrażających bezpieczeństwu: oddalania się od rodziców (opiekunów) w miejscach publicznych, bawienie się w miejscach niedozwolonych (np. przy ulicy), wpuszczanie do mieszkania, pod nieobecność rodziców, obcych ludzi; rozmawianie z obcymi ludźmi.
- Wzbudzenie zaufania do przedstawicieli służb specjalnych, szczególnie policjanta.
- Uświadomienie dzieciom zasad bezpieczeństwa dotyczących uczestnictwa w ruchu drogowym.
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych np. w kształcie znaków drogowych.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej, a w szczególności umiejętności określania kierunków.
- Tydzień IV – Idzie jesień… przez las, park
- Zachęcanie do obserwacji różnych środowisk przyrodniczych: park, las, sad.
- Dostrzeganie zmian w przyrodzie charakterystycznych dla wczesnej jesieni.
- Wzbogacenie słownika czynnego o pojęcia związane z poznawaniem świata roślin. rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
- Poznawanie ogólnej budowy grzybów, sposobów ich zbierania oraz zagrożeń związanych z brakiem wiedzy na ich temat..
- Zrozumienie procesów i zmian zachodzących w roślinach w związku z przygotowaniem do zimy.
- Wzbudzenie przeżyć estetycznych w kontakcie z przyrodą i sztuką.
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej oraz umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni.
- Uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo- skutkowego, poznawania samego siebie.