News Feed

obecnoscipl_banner 90x80
Dokumenty 90x80

Leśne Ludki

CZERWIEC u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu, wzbogacamy słownictwo.
  • Weźmiemy udział w wycieczce przedszkolnej do Traperskiej Osady.
  • Zapoznajemy się z wierszem B.Szelągowskiej „Świat dziecka”.
  • Bierzemy udział w zabawach rozwijających logiczne myślenie.
  • Dowiadujemy się, co lubią nasze koleżanki i nasi koledzy.
  • Zaznaczamy w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka.
  • Rozwijamy naszą orientację przestrzenną.
  • Uczymy się tolerancji wobec innych oraz dowiadujemy się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo .
  • Poznajemy wygląd i zwyczaje dzieci z różnych stron świata.
  • Doskonalimy umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola oraz obserwujemy przyrodę wokół nas.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień II – Lato, lato, lato czeka.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie przedszkolnym.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu, wzbogacamy swoje słownictwo.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Lato na wsi” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Leśne lotnisko”.
  • Dowiadujemy się ciekawostek na temat Dzikiego Zachodu.
  • Projektujemy suknię dla Pani Lato.
  • Rozwijamy umiejętność dodawania i odejmowanie, doskonalimy umiejętność segregowania oraz porównywania liczebności zbiorów.
  • Dowiadujemy się, co można przygotować z owoców leśnych.
  • Podajemy przeciwstawieństwa do podanych przez nauczyciela wyrazów.
  • Poszerzamy wiedzę na temat współczucia i sposobów okazywania komuś wsparcia.
  • Doskonalimy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Poznajemy sposoby ochrony przed słońcem.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
  Tydzień III – Wkrótce wakacje.
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali oraz dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przygotowania do podróży”.
  • Wysłuchujemy rymowanki, zagadek i wiersza Martyny Marzec.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat treści wysłuchanego utworu.
  • Wymieniamy, dokąd można pojechać na wakacje, gdzie można miło spędzić czas z rodziną.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Określamy, jakimi środkami transportu można wybrać się na wakacje z rodziną.
  • Określamy liczebność zbiorów i przeliczamy w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Wymieniamy, co przyda się na wakacjach w górach, nad morzem, w lesie, nad jeziorem.
  • Podejmujemy się próby wyodrębniania pierwszej głoski w słowach.
  • Dowiadujemy się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku .
  • Dzielimy wyrazy na sylaby i określamy liczbę sylab.
  • Mówimy coś miłego o koleżankach i kolegach z grupy.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
 Tydzień IV – Zwiedzamy świat.
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Czas na wakacje”.
  • Określamy, dokąd można pojechać na wakacje i jakimi środkami transportu.
  • Wykonujemy pojazd z figur geometrycznych.
  • Poznajemy ciekawe miejsca w Europie i na świecie.
  • Poznajemy nazwy państw sąsiadujących z Polską.
  • Dowiadujemy się, czym jest biuro podróży.
  • Rozwijamy umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie.
  • Składamy w całość obrazki pocięte na części.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

MAJ u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Puk, puk, to ja, sztuka!

  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu, wzbogacamy słownictwo.
  • Zapoznajemy się z opowiadaniem B.Szelągowskiej „Magia muzyki”.
  • Poznajemy wygląd i brzmienie instrumentów smyczkowych.
  • Poszerzamy wiedzę o zawodzie aktora, muzyka, artysty.
  • Wcielamy się w zawód aktora, podejmujemy próby gry na scenie.
  • Wypowiadamy się na temat swoich talentów, ćwiczymy dykcję.
  • Wykonujemy eksperymenty z balonem.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola oraz obserwujemy zmieniającą się przyrodę.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.

Tydzień II – W świecie zwierząt.

  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu, wzbogacamy swoje słownictwo.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Hassan i jego vlog” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Dzień warzyw”.
  • Dowiadujemy się co to jest sawanna i jakie zamieszkują ją zwierzęta.
  • Rozpoznajemy odgłosy wybranych zwierząt.
  • Weźmiemy udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie .
  • Wysłuchujemy informacji na temat nurka.
  • Dowiadujemy się, dlaczego kameleon zmienia kolory .
  • Składamy w całość pocięte na części obrazki.
  • Dowiadujemy się jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany.
  • Rozmawiamy o zwierzętach mieszkających na polu oraz w lesie.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w otaczającej nas przyrodzie.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.

Tydzień III –  Co w trawie piszczy?

  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali oraz dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Majowy piknik”.
  • Wysłuchujemy rymowanki, zagadek i wiersza Martyny Marzec oraz Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat treści wysłuchanego utworu.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Utrwalamy wiedzę na temat kolorów pojemników na śmieci oraz co one oznaczają.
  • Określamy liczebność zbiorów i przeliczamy w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Poznajemy nazwy roślin i zwierząt – mieszkańców łąki oraz będziemy prowadzić rozmowy na ich temat.
  • Dowiadujemy się, czym są barwy ochronne u owadów.
  • Zdobywamy wiedzę na temat ziół rosnących na łące .
  • Dzielimy wyrazy na sylaby i określamy liczbą sylab.
  • Bierzemy udział w ćwiczeniach i zabawach rozwijających mowę.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.

Tydzień IV – Moja mama i mój tata:

  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Wysłuchujemy opowiadania Agaty Widzowskiej „Geny” oraz wiersza Iwony Landau „Wiersz dla mamay”.
  • Dowiadujemy się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca.
  • Rozwiązujemy zagadki pantomimiczne.
  • Dowiadujemy się jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką – tata.
  • Wypowiadamy się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami oraz opowiadamy o swojej rodzinie.
  • Wykonujemy laurki i upominki dla swoich rodziców.
  • Rozwijamy umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie.
  • Poszerzamy wiedzę o członkach swojej rodziny.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

KWIECIEŃ u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Mamy różne charaktery:

  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu, wzbogacamy słownictwo.
  • Zapoznajemy się z opowiadaniem B.Szelągowskiej „Moje emocje”.
  • Rozwiązujemy zagadki pantomimiczne.
  • Poszerzamy wiedzę o swoich emocjach, poznajemy pojęcie dobry uczynek.
  • Odróżniamy zachowania pozytywne i negatywne.
  • Wypowiadamy się na temat swoich talentów oraz na temat przyjaźni.
  • Poznajemy podstawowe wartości, którymi należy kierować się w życiu.
  • Wypowiadamy się na temat swoich marzeń.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola oraz obserwujemy zmieniającą się przyrodę.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.

     Tydzień II – Wiosna na wsi:

  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu, wzbogacamy swoje słownictwo.
  • Wysłuchujemy opowiadania Ewy Stadtmuller „Wiejskie ustronie” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Czekolada niezgody”.
  • Dowiadujemy się jak nazywamy domy zwierząt wiejskich.
  • Rozpoznajemy odgłosy wybranych zwierząt wiejskich.
  • Szeregujemy według wielkości i długości.
  • Poznajemy znaczenie przysłowia „Kwiecień plecień, bo przeplata…”.
  • Dowiadujemy się jakie produkty powstają z mleka.
  • Utworzymy zdrobnienia wybranych słów, będziemy dobierać rymy.
  • Dowiadujemy się jak nazywamy potomstwo zwierząt wiejskich.
  • Utrwalamy umiejętność przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Dowiadujemy się czego potrzebuje do swojej pracy rolnik oraz na czym polega jego praca.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w budzącej się do życia przyrodzie.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.

     Tydzień III –  Dbamy o przyrodę:

  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali oraz dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat treści wysłuchanego utworu.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Utrwalamy wiedzę na temat kolorów pojemników na śmieci oraz co one oznaczają.
  • Określamy, dlaczego tak ważne jest segregowanie śmieci. Dowiadujemy się, czym jest recykling.
  • Określamy, w jaki sposób można oszczędzać wodę i dlaczego ważne jest oszczędzanie wody.
  • Dowiadujemy się dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne i w jaki sposób można dbać o naszą planetę.
  • Zdobywamy wiedzę na temat roli roślin w życiu człowieka.
  • Przeliczamy w dostępnym zakresie, klasyfikujemy, określamy równoliczność zbiorów.
  • Doskonalimy motorykę małą pobudzamy wyobraźnię wykonując pracę plastyczną Dzień Ziemi.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.

      Tydzień IV – Polska – moja ojczyzna:

  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Wysłuchujemy opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn”.
  • Poznajemy legendę o powstaniu Krakowa.
  • Utrwalamy wiedzę na temat polskich symboli narodowych.
  • Poznajemy większe Polskie miasta i zabytki.
  • Zapoznajemy się z cechami charakterystycznymi swojego regionu.
  • Wykonujemy doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów, poznajemy narzędzia do mierzenia płynów.
  • Rozwijamy umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie.
  • Poznajemy i improwizujemy ruchowo piosenkę „Mały Polak – przedszkolak.
  • Poznajemy flagi różnych państw oraz dowiadujemy się jaka wygląda flaga Unii Europejskiej.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

MARZEC u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Zwierzęta sprzed milionów lat.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu, wzbogacamy słownictwo.
  • Zapoznamy się z opowiadaniem B.Szelągowskiej „Dzień z życia Dinki”.
  • Dowiadujemy się, kto to jest archeolog, badacz, odkrywca.
  • Będziemy oglądać książki i albumy o prehistorycznych zwierzętach.
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Dinozaury w lesie jurajskim.
  • Będziemy ustalać równoliczność zbiorów oraz rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie.
  • Poznajemy piosenkę „Dino…dino…dinozaury” i zinterpretujemy ją ruchowo.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
 Tydzień II – Pogoda marcowa.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu, wzbogacamy swoje słownictwo.
  • Wysłuchujemy opowiadania Ewy Stadtmuller „Marcowa pogoda”.
  • Bierzemy aktywny udział w rozwiązywaniu wiosennych zagadek.
  • Utrwalamy wiedzę o zwiastunach wiosny.
  • Opisujemy marcową pogodę i uzupełniamy kalendarz pogody.
  • Poznajemy znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu” i projektujemy marcowy garnek w zabawie plastycznej.
  • Poznajemy piosenkę „W marcu jak w garncu” i improwizujemy ja ruchowo.
  • Proponujemy sekwencję ruchów do piosenki „Marcowa pogoda”.
  • Utrwalamy umiejętność przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w budzącej się do życia przyrodzie.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała. 
Tydzień III – Wiosno, ach to ty !
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali i dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wysłuchujemy opowiadania Agaty Widzowskiej „Powrót bociana”.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat treści wysłuchanego utworu.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Utrwalamy wiedzę na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę, poznajemy ciekawostki na temat wybranych ptaków.
  • Dowiadujemy się dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd oraz jaką role pełnią budki lęgowe.
  • Poznajemy i improwizujemy ruchowo piosenki „Hallo wiosno” i „Bociany”.
  • Przeliczamy w dostępnym zakresie, określamy, określamy których elementów jest więcej, a których mniej.
  • Doskonalimy motorykę małą pobudzamy wyobraźnię wykonując pracę plastyczną Kolory wiosny.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
 Tydzień IV – Wielkanoc
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Wysłuchujemy opowiadania Klaudii Cebuli „Wielkanocne tradycje”.
  • Zapoznajemy się z wielkanocnymi tradycjami, dowiadujemy się jak wygląda koszyczek wielkanocny.
  • Przygotowujemy wielkanocne kartki z życzeniami.
  • Rozwijamy umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie.
  • Poznajemy i improwizujemy ruchowo piosenkę „Pisanki”.
  • Bierzemy udział w uroczystym wydarzeniu – Śniadaniu Wielkanocnym w przedszkolu.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

LUTY u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Bajki, baśnie, bajeczki.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu.
  • Zapoznamy się z bajką o Czerwonym Kapturku.
  • Dowiemy się, dlaczego nie należy rozmawiać z nieznajomymi.
  • Będziemy oglądać książeczki z bajkami i baśniami.
  • Wybierzemy najpiękniejszą okładkę książki.
  • Będziemy ustalać równoliczność zbiorów oraz rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie.
  • Uczestniczymy w improwizacji instrumentalnej muzycznej baśni.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień II – Wspaniałe zabawy na śniegu. 
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu, wzbogacamy swoje słownictwo.
  • Wysłuchujemy opowiadania Barbary Szelągowskiej „Na stoku”.
  • Bierzemy aktywny udział w zimowych eksperymentach.
  • Utrwalamy wiedzę o właściwym ubiorze podczas zabaw na śniegu.
  • Poznajemy jakie właściwości fizyczne ma śnieg.
  • Poznajemy zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.
  • Dowiadujemy się, jakie sporty zimowe.
  • Poznajemy, jakie sprzęty wykorzystuje się podczas zabaw i sportów zimowych.
  • Utrwalamy umiejętność przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
Tydzień III – W dziecięcym laboratorium.
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali i dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wsłuchujemy się w wiersz Agaty Widzowskiej „Mały naukowiec”.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat treści wysłuchanego utworu.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Bierzemy aktywny udział w zabawach logorytmicznych.
  • Dowiadujemy się, jakie przedmioty są potrzebne w pracy naukowca.
  • Wykonujemy proste eksperymenty wspólnie z nauczycielem.
  • Dowiadujemy się jakie właściwości ma magnes.
  • Doskonalimy motorykę małą pobudzamy wyobraźnię wykonując pracę plastyczną „Kolorowy wulkan”.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień IV – Tajemnice kosmosu.
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Poznajemy i utrwalamy wiedzę na temat planet Układu Słonecznego.
  • Podejmujemy próby odnajdywania różnic pomiędzy planetami.
  • Układamy obrazki ufoludków zgodnie z usłyszaną instrukcją.
  • Tworzymy ufoludki z figur geometrycznych.
  • Utrwalamy określenia mały, większy, największy, mniej, więcej.
  • Podejmujemy próbę stworzenia historyjki o kosmosie.
  • Poszerzamy wiedzę o pojazdach kosmicznych.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

STYCZEŃ u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Tak mija nam czas.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na określony temat.
  • Poznajemy zagadnienie upływu czasu.
  • Dowiadujemy się, że czas odmierzamy za pomocą różnych przyrządów, poznajemy je.
  • Zdobywamy wiedzę na temat pracy zegarmistrza.
  • Wymieniamy pory roku, dopasowujemy określone oznaki do każdej z pór roku.
  • Doskonalimy motorykę małą podczas działań plastycznych.
  • Uczymy się współpracy w grupie, podczas określonych działań.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
     Tydzień II – Zwierzęta zimą.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu.
  • Rozpoznajemy wybrane ptaki (wronę, wróbla, gila, sikorkę).
  • Poznajemy znaczenie pracy leśnika.
  • Dowiadujemy się dlaczego zimą należy dokarmiać ptaki i leśne zwierzęta.
  • Dowiadujemy się, które pokarmy są bezpieczne dla ptaków.
  • Dokarmiamy ptaki, dosypując systematycznie ziarna do karmnika znajdującego się w ogrodzie przedszkolnym.
  • Porównujemy pary obrazków, wskazujemy brakujące elementy.
  • Posługujemy się określeniami najkrótszy-najdłuższy.
  • Dostrzegamy rytm matematyczny i kontynuujemy go.
  • Doskonalimy motorykę małą pobudzamy wyobraźnię wykonując pracę plastyczną – Zimowy las.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
     Tydzień III –  Kim są rodzice moich rodziców?
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali i dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na dany temat.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Wyjaśniamy, kim są babcia i dziadek dla rodziców.
  • Opowiadamy o swoich dziadkach (jak mają na imię, co najbardziej lubią z nimi robić).
  • Przygotowujemy laurki i upominki dla dziadków.
  • Klasyfikujemy przedmioty ze względu na przeznaczenie.
  • Przygotowujemy się do występów z okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
      Tydzień IV – Fryzjer, weterynarz, czy lekarz?
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na określony temat.
  • Wymieniamy różne zawody, określamy, czym zajmują się wymienione osoby.
  • Rozpoznajemy i nazywamy przyrządy pasujące do osób wykonywujących wskazane zawody.
  • Podejmujemy próby odpowiedzi na pytanie: A w przyszłości będę…..
  • Rozwiązujemy zagadki na temat różnych zawodów.
  • Dowiadujemy się, czym zajmują się rodzice, jaki wykonują zawód.
  • Próbujemy ocenić wartość logiczną wypowiadanych zdań.
  • Wyrażamy swoje myśli, potrzeby, przeżycia.
  • Dostrzegamy emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, uczestniczymy w spacerach.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

GRUDZIEŃ u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Czekamy na Mikołaja.
  • Wdrażanie do życia w grupie społecznej poprzez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad bezpieczeństwa.
  • Kształtowanie nawyku zachowywania porządku w najbliższym otoczeniu.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprzez wyrażanie swych pragnień w sposób zrozumiały dla otoczenia, utrwalanie zasady, że mówi tylko jedna osoba, wzbogacanie słownika czynnego.
  • Wdrażanie do poszanowania prac własnych i kolegów.
  • Rozwijanie pamięci, spostrzegawczości oraz syntezy wzrokowej.
  • Doskonalenie sprawności manualnej, wdrażanie do właściwego trzymania narzędzia malarskiego, zapełnianie kolorem konturów obrazka.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słowno-ruchowej oraz zmysłu dotyku, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie poczucia rytmu oraz spostrzegawczości słuchowej poprzez rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych.
  • Wdrażanie do używania określeń : lekki, ciężki, miękki , twardy, gładki , szorstki.
Tydzień II –  Zimą pamiętamy o ptakach.
  • Zachęcanie do pomagania sobie nawzajem w codziennych sytuacjach.
  • Przygotowanie do życia w grupie społecznej poprzez wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.
  • Rozpoznawanie i nazywanie: wróbla, gołębia, sikory i wrony; różnicowanie wielkości duży- mały, grupowanie elementów według wielkości.
  • Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie.
  • Odwzorowywanie układu elementów z figur geometrycznych, wdraża nie do estetycznego wykonania pracy.
  • Ustalanie kolejności zdarzeń i używanie określeń z tym związanych: na początku, potem, na koniec.
  • Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie, wprowadzanie dzieci w sens rozwiązywania zadań z treścią wymagających dodawania i odejmowania.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń.
  • Kształcenie umiejętności wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę/elementy muzykoterapii/.
Tydzień III i IV – Coraz bliżej Święta…
  • Doskonalenie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi na dany temat.
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez doświadczanie sprawstwa i kreatywnego działania podczas prac plastycznych.
  • Zapoznanie z tradycją Świąt Bożego Narodzenia , śpiewania kolęd w czasie świąt oraz ze zwyczajem składania życzeń świątecznych.
  • Podawanie nazw ozdób choinkowych , określanie ich wielkości, kształtu, koloru, posługiwanie się określeniami : na górze, niżej, wyżej, na dole, obok, nad, pod, na środku.
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania następstwa czasu i używanie określeń :na początku, potem, na końcu.
  • Wdrażanie do życia w grupie społecznej poprzez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad bezpieczeństwa, poszanowania efektów pracy.
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni przy tworzeniu własnych kompozycji.
  • Ćwiczenia oddechowe jako utrwalanie prawidłowych nawyków oddechowych, kontrolowanie fazy wydechu, wdrażanie do kontrolowania i zmian natężenia głosu.
 

LISTOPAD u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu.
  • Poznajemy postać Bazyliszka z legendy O dzielnym krawczyku i Bazyliszku.
  • Dowiadujemy się co to jest niepodległość, poznajemy symbole narodowe.
  • Z należytą powagą wysłuchujemy Mazurka Dąbrowskiego.
  • Poznajemy postaci znanych Polek i Polaków.
  • Wysłuchujemy i uczymy się piosenki Mały Polak oraz wiersza Barwy Ojczyste.
  • Zapoznajemy się z potrawami regionalnymi, wykonujemy wielkopolską potrawę regionalną -Gzik.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień II – Zdrowie naszym skarbem.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności podczas ubierania się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu.
  • Klasyfikujemy produkty ze względu na kryterium: zdrowe – niezdrowe.
  • Utrwalamy wiedzę na temat piramidy zdrowia, wykonujemy piramidę zdrowia.
  • Poznajemy zalety zdrowego odżywiania, wykonujemy zdrowe przekąski.
  • Utrwalamy wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka.
  • Utrwalamy określenia krótki, długi, najdłuższy. Określamy ile to jest: o jeden więcej.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
Tydzień III –  A deszcz pada i pada.
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali i dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, podejmujemy próby wypowiedzenia się na temat swoich odczuć po obejrzeniu reprodukcji obrazów.
  • Nawiązujemy relacje rówieśnicze, uczestniczymy we wspólnych zabawach.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie zwłaszcza po deszczu, określamy pogodę.
  • Uczymy się piosenki „Deszczu Kropelki”.
  • Porównujemy liczebność zbiorów, ustalamy równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary.
  • Klasyfikujemy według warunku, wielkości lub koloru.
  • Doskonalimy motorykę małą pobudzamy wyobraźnię wykonując pracę plastyczną Deszczowe kompozycje.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień IV – Co ułatwia prace w domu?
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Rozpoznajemy i nazywamy najważniejsze urządzenia elektryczne znajdujące się w naszych domach.
  • Dowiadujemy się jakie sprzęty- urządzenia wykorzystywano dawniej a jakie mamy współcześnie.
  • Odwiedzamy przedszkolną kuchnię i rozpoznajemy znajdujące się w niej sprzęty i urządzenia.
  • Poznajemy domowe obowiązki, opowiadamy o swoich obowiązkach.
  • Przygotujemy pyszne tosty.
  • Dokarmiamy ptaki, dosypując systematycznie ziarna do karmnika znajdującego się w ogrodzie przedszkolnym.
  • Dostrzegamy emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, uczestniczymy w spacerach.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz świadomość przestrzeni.

PAŹDZIERNIK u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa obowiązujących w naszej sali i dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Doskonalimy sprawność i koordynację ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.
  • Porównujemy liczebność zbiorów, przeliczamy w zakresie 4. Dostrzegamy rytmy i kontynuujemy je na materiale przyrodniczym.
  • Obserwujemy zmieniającą się przyrodę, wymieniamy oznaki jesieni w sadzie i ogrodzie.
  • Wybieramy się do warzywniaka, robimy wspólne zakupy.
  • Poznajemy wartość warzyw i owoców, przygotowujemy z nich zdrowe przekąski.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień II – Zwierzęta jesienią.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Uczestniczymy w wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela dających satysfakcję i radość.
  • Wdrażamy się do większej samodzielności, ubieramy się przed wyjściem na plac zabaw, kulturalnie spożywamy posiłki.
  • Podejmujemy próby wypowiadania się zdaniami na temat wysłuchanego tekstu.
  • Poznajemy sposoby przygotowywania się zwierząt do zimy, potrafimy wymienić zwierzęta, które zasypiają na zimę, a które nie zasypiają.
  • Dostrzegamy różnice w wyglądzie ptaków, poznajemy ptaki, które odlatują z Polski na zimę.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Podejmujemy próby dzielenia nazw wybranych zwierząt na sylaby.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
Tydzień III – Moja rodzina, mój dom.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na pytania dotyczące utworu.
  • Wymieniamy członków najbliższej rodziny, podajemy ich imiona.
  • Rozwiązujemy zagadki o pomieszczeniach znajdujących się w domu, dzielimy na sylaby ich rozwiązania.
  • Wyrażamy swoje myśli, potrzeby, przeżycia, wczuwamy się w emocje i uczucia innych.
  • Rozpoznajemy swoje imię spośród innych imion koleżanek i kolegów.
  • Dbamy o higienę poprzez prawidłowe mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawach w ogrodzie.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
Tydzień IV – Domowi ulubieńcy.
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie, doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy zdaniami na temat treści utworu.
  • Rozpoznajemy oznaki jesieni w parku, w lesie, obserwujemy otoczenie przyrodnicze, mówimy o swoich spostrzeżeniach.
  • Poznajemy potrzeby jakie mają zwierzęta domowe oraz dlaczego należy o nie dbać.
  • Dostrzegamy korzyści emocjonalne płynące z kontaktu ze zwierzętami domowymi.
  • Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe, dzielimy rytmicznie na sylaby ich nazwy, dopasowujemy akcesoria do określonego zwierzęcia .
  • Określamy gdzie znajduje się wybrane zwierzę, stosujemy określenia dotyczące położenia w przestrzeni.
  • Dostrzegamy emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, uczestniczymy w spacerach.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz utrwalających znajomość kolorów.

WRZESIEŃ u „Leśnych Ludków”

Tydzień I – W przedszkolu.
  • Poznajemy i utrwalamy imiona nowych kolegów i koleżanek, podajemy swoje imię i nazwisko.
  • Poznajemy zasady bezpieczeństwa obowiązujące w naszej sali i dotyczące korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe, kształtujemy słuch i poczucie rytmu oraz wyobraźnię twórczą i odtwórczą.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.
  • Poznajemy zasady zgodnej zabawy i kodeksu grupowego.
  • Rozpoznajemy i nazywamy swoje emocje: złość, smutek, radość, strach.
  • Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
Tydzień II – Oto ja.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Uczestniczymy w wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela dających satysfakcję i radość.
  • Uczestniczymy zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie, określamy swoje cechy fizyczne: płeć, wiek, kolor oczu, włosów. Określamy swoje ulubione zabawy, zajęcia.
  • Rozpoznajemy i nazywamy podstawowe emocje (radość, smutek , złość , strach) u siebie i bohaterów czytanych tekstów.
  • Uczestniczymy w zabawach angażujących nasze zmysły.
  • Podejmujemy próby grania na wybranych instrumentach perkusyjnych.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Podejmujemy próby wyrażania swoich myśli, potrzeb, przeżyć.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
Tydzień III – Moja droga do przedszkola.
  • Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy na pytania dotyczące utworu.
  • Uświadamiamy sobie potrzebę znajomości przepisów ruchu drogowego, poznajemy znaczenie kolorów występujących na sygnalizatorze świetlnym.
  • Uświadamiamy sobie znaczenie znaków drogowych w ruchu drogowym, rozpoznajemy wybrane znaki drogowe.
  • Wyrabiamy umiejętność bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych.
  • Rozpoznajemy i nazywamy przedmioty znajdujące się w apteczce pierwszej pomocy, poznajemy znaczenie udzielania pierwszej pomocy. Poznajemy numery alarmowe i związane z nimi zawody (policjant, strażak, ratownik, lekarz).
  • Dostrzegamy rytm z kolorowych kół i kontynuujemy go, rozpoznajemy koło wśród innych figur.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
  • Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
Tydzień IV – Jesień w parku, w lesie.
  • Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i  kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
  • Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie.
  • Doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
  • Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy na pytania dotyczące utworu.
  • Rozpoznajemy oznaki jesieni w parku, w lesie, obserwujemy otoczenie przyrodnicze, mówimy o swoich spostrzeżeniach.
  • Poznajemy nazwy wybranych drzew oraz liści. Rozpoznajemy liście oraz rozróżniamy ze względu na kolor, wielkość, kształt.
  • Rozpoznajemy i nazywamy charakterystyczne grzyby jadalne i trujące.
  • Uczestniczymy w tworzeniu jesiennego kącika przyrodniczego.
  • Dostrzegamy emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
  • Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
  • Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz utrwalających znajomość kolorów.
  • Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
Skip to content