WRZESIEŃ u ,,Leśnych Ludków”
- Tydzień I – W przedszkolu:
- Poznajemy i utrwalamy imiona nowych kolegów i koleżanek, podajemy swoje imię i nazwisko.
- Poznajemy zasady bezpieczeństwa obowiązujące w naszej sali i dotyczące korzystania ze sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym.
- Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe.
- Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
- Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego tekstu, reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe, kształtujemy słuch i poczucie rytmu oraz wyobraźnię twórczą i odtwórczą.
- Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
- Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.
- Poznajemy zasady zgodnej zabawy i kodeksu grupowego.
- Rozpoznajemy i nazywamy swoje emocje: złość, smutek, radość, strach.
- Kształtujemy codzienne nawyki higieniczne oraz dotyczące samoobsługi, ubierania i rozbierania się, samodzielnego jedzenia.
- Tydzień II – Oto ja:
- Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
- Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
- Uczestniczymy w wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela dających satysfakcję i radość.
- Uczestniczymy zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie, określamy swoje cechy fizyczne: płeć, wiek, kolor oczu, włosów. Określamy swoje ulubione zabawy, zajęcia.
- Rozpoznajemy i nazywamy podstawowe emocje (radość, smutek , złość , strach) u siebie i bohaterów czytanych tekstów.
- Uczestniczymy w zabawach angażujących nasze zmysły.
- Podejmujemy próby grania na wybranych instrumentach perkusyjnych.
- Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
- Podejmujemy próby wyrażania swoich myśli, potrzeb, przeżyć.
- Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, wyrabiamy świadomość prawidłowej postawy ciała.
- Tydzień III – Moja droga do przedszkola:
- Wdrażamy się do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, stosujemy zwroty grzecznościowe, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
- Przestrzegamy umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- Kształtujemy nawyk odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
- Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy na pytania dotyczące utworu.
- Uświadamiamy sobie potrzebę znajomości przepisów ruchu drogowego, poznajemy znaczenie kolorów występujących na sygnalizatorze świetlnym.
- Uświadamiamy sobie znaczenie znaków drogowych w ruchu drogowym, rozpoznajemy wybrane znaki drogowe.
- Wyrabiamy umiejętność bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych.
- Rozpoznajemy i nazywamy przedmioty znajdujące się w apteczce pierwszej pomocy, poznajemy znaczenie udzielania pierwszej pomocy. Poznajemy numery alarmowe i związane z nimi zawody (policjant, strażak, ratownik, lekarz).
- Dostrzegamy rytm z kolorowych kół i kontynuujemy go, rozpoznajemy koło wśród innych figur.
- Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.
- Uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, doskonalimy koordynację, kształtujemy odruch prawidłowej postawy ciała.
- Tydzień IV – Jesień w parku, w lesie:
- Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy i kodeksu grupowego, nawiązujemy relacje rówieśnicze.
- Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie.
- Doskonalimy codzienne nawyki higieniczne i samoobsługowe.
- Wdrażamy się do uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu, odpowiadamy na pytania dotyczące utworu.
- Rozpoznajemy oznaki jesieni w parku, w lesie, obserwujemy otoczenie przyrodnicze, mówimy o swoich spostrzeżeniach.
- Poznajemy nazwy wybranych drzew oraz liści. Rozpoznajemy liście oraz rozróżniamy ze względu na kolor, wielkość, kształt.
- Rozpoznajemy i nazywamy charakterystyczne grzyby jadalne i trujące.
- Uczestniczymy w tworzeniu jesiennego kącika przyrodniczego.
- Dostrzegamy emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
- Doskonalimy sprawność ruchową, kształtujemy świadomość poprawnej postawy ciała, zwiększamy wytrzymałość i siłę mięśni.
- Uczestniczymy w zabawach ruchowych, orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość oraz utrwalających znajomość kolorów.
- Uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu i spacerach w okolicy przedszkola.